Air mata...[Part 1]

Hari ni..merupakan hari yang agak..gundah..gelana bagi ku..maaf untuk bahasa melayu ku yang agak tonggang terbalik..namun..hari ini..emosi ku..agak tersentuh..amat2 terasa..namun..jauh di hatiku..aku sedih..terharu..hanya kerana titis air mati..yang mengalir..

L..di luar mungkin kelihatan keras..garang...dan mungkin sesetengah akan ckp sombong..kerana perwatakan L yang berlainan..berbeda..jika bagi yang kenal L lebih rapat..L jenis yang heppy go lucky..namun..amatlah teruk jika L dalam bad mood ..atau dlm keadaan emosi terganggu..L hanya akan diam..dan mampu tersnyum..jika itu dpt membahagiakan diri org len..L jenis yang agak sensitif..lagi2 yang melibatkan emosi..dan perasaan..kadang2..hanya sebab perkara yang kecil..kesannye amat mendalam..bagi diri L..

L bukan lah anak yang manja..sejak dari sekolah menengah..L sudah pandai berdikari..L bersekolah berasrama..dari situ..L belajar hidup sendiri..dan mengenal erti hidup..Mungkin bagi yang tidak biasa..akan beranggapan..sesuatu itu sukar..dan tidak mampu dilakukan..sekiranya mereka tidak pernah buat sesuatu sblm itu..namun..bagi L..yang telah bljr bedirikari..walau sesusah mane pun perkara itu.akan L cuba sedaya upaya..kerana sudah menjadi prinsip L..tiada yang mustahil..kita yang menjadi kan sesuatu itu mustahil..

Hari sabtu..jam 6-7 pagi...L terbangun..dan mcm biasa...perkara pertama yang L lakukan..L akan kol i...tidak dpt kol..L akan msg..wish yang biasa di ucap.."good morning cyg"..mcm sudah jadi rutin..

Hari ni...i ada date dengan bfnyer..mcm yang L ada cerita sblm ni..i sudah ada bf..but stil..L jatuh hati pada i..em..next..L kol i..then agak lama L dial..setelah beberapa kali tiada respons..and then dia angkat..

"Em...baru bgn ni.."; suara manje i kedengaran..

"ooo..ye ke..bgn la..da pagi ni..nak pegi seremban kan hari ni.."; L berckp lembut dengan i..L pon baru bangun..suara pon agak manje la kot..ye ker manje?heh

"ok..nk siap2.."; Balas i..

Then..L mcm biasa..bangun dari tmpt tido..and mandi2 suma..sbb pagi ni..L baru rancang nk pegi jmp doktor..atas sbb2 tertentu..dengan kawan L..tapi ntah nape..pagi tu..rasa mcm mls sgt nk pegi..L smbg je tido..sampai kol 9..Then suddenly..L Dpt msg dari i..

"b..bz x pagi ni?nk tak temankan owg.."; tls i..

"em..xla..tak bz pon..napew?nk b teman kan eah?"; bls L..

"em..ikot la..lau x sshkan.."; bls i..

"tak pegi seremban ke?"; bls L..

"pegi..tapi lewat skit..maybe ptg kot.."; bls i..

"em..okla camtu..b nk ciap2 dl.."; bls L..

"ok...owg pn nk ciap2 dl neh" bls i..

then..L pn ckp kat kawan L tu..awek L nk jmp..dia ckp..tak jadi ke jmp doktor..L ckp.."tak jadi kot..nantila..lepas balik jb eak?"; dia pon ckp ok je..

L siap2 tak lama lepas tu..and kawan L pon anta L kat putra..then i msg..

"lama lagi ke?";

"takla..tgh tggu train ni..jap lagi b smpi k".. bls L

"oke.." bls i.

Then..tak lama kemudian..L smpi..and then baru i smpi..L jmp i dkt dpn stesen putra..KL Central..

Pagi tu..i kelihat natural..solekan tak tebal sgt..and pakaian pon biasa..tak mcm time L first date dgn i dl..and nk dibandingkan..i lagi comel dan cute ketika memakai tudung..heh..

sampai sini dl..part 1..akan L sambung lagi nanti part 2..

0 comments: